lördag 23 april 2022

Melodikrysset vecka 16 - 2022

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Inte heller idag kan jag vara med för att försöka lösa Melodikrysset under direktsändning tillsammans med er.

Just som Eldeman börjar sända är jag ute på Viksjö golfklubb för att vårstäda inför golfsäsongen. 

Som vanligt när jag inte kan vara med under sändning öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan hjälpa varandra och umgås där. 

Jag vill redan nu meddela att jag inte kommer att svara på några kommentarer under detta blogginlägg. Jag har helt enkelt inte tid. I morgon ska jag delta i mottagandet av en ny kyrkoherde i en av församlingarna i det kontrakt där jag är kontraktsprost.

Jag önskar en fin och givande timme tillsammans med Eldeman och varandra. Jag vill också önska er en fortsatt trevlig helg och en fin vecka så "hörs" vi nästa lördag igen.

"Släkte efter släkte skall hylla dina verk
och vittna om dina väldiga gärningar."
ur Psaltaren 145

145 kommentarer:

  1. God morgon Krister och alla kryssare från Nynäshamn, där det är lite mer moln än igår. Ute på balkongen är det 10,5 grader. Efter krysset ska vi åka ut på vår första campingresa med nya husbilen. Ett av barnbarnen ska på innebandycup i Katrineholm och vi ska vara med och heja på. Vår son och troligen två av barnbarnen ska övernatta med oss.
    Ha en bra helg med städning och arbete!
    Carin

    SvaraRadera
  2. God morgon Krister och alla lösare! Här är jag vaken och skall strax väcka Ann! Solen skiner och det är säkert varmt i solen om man hittar en plats! Lycka till på golfbanan och lycka till med lösandet alla! Jarl och Ann i Gällersta!

    SvaraRadera
  3. Godmorgon alla lösarvänner. Vi får hjälpas åt med krysset.

    SvaraRadera
  4. Godmorgon alla kryssare vi får åter hjälpas
    åt utan Krister.Det brukar lösa sig.
    Hälsningar från Skåne

    SvaraRadera
  5. God morgon Krister. Mvh iren

    SvaraRadera
  6. Godmorgon Krister och alla krysslösare. Lycka till med krysset.
    /Ulla i Lockne

    SvaraRadera
  7. God Morgon från ett soligt Skepplanda

    SvaraRadera
  8. Godmorgon ALLA KRYSSARE! Vi får hjälpas åt o klara oss utan Krister idag. Lycka till med kryssandet!

    SvaraRadera
  9. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare!

    SvaraRadera
  10. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare!

    SvaraRadera
  11. god morgon hälsar vi från ett gråmulet Dorotea.
    Christina och Kjell

    SvaraRadera
  12. Jag tycker att dom sjunger lite fel, först är ögonen bruna och sen blir de blå helt plötsligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer, kanske har ett av varje😅

      Radera
    2. De menar att han aldrig mer kan förälska sig i någon med blå ögon.

      Radera
    3. Så blå kan de aldrig mer bli.

      Radera
    4. Så blå kan det aldrig mer bli.

      Radera
    5. När han har tjejen med guldbruna ögon, så kan DET aldrig mer bli blå ( ögon)
      Jag har förälskat mej i gb-ögon, så blå kan det aldrig mer bli

      Inte raketforskning ..

      Radera
  13. De menar att han aldrig mer kan förälska sig i någon med blå ögon.

    SvaraRadera
  14. Lite som ekorren satt i granen hoppade från Tallgren. 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ekorren hoppade från granen PÅ en tallegren... ��

      Radera
  15. Jag lutar åt ordet: GÅ (vart ska du gå min lilla flicka)

    SvaraRadera
  16. Arvingarna....även om det här inte är världens bästa låt kan jag inte låta bli att sittdansa och sjunga med lite så där hmmm... dada...dansa...nana... (Jag kan inte texten. )

    SvaraRadera
  17. L5: LA
    V13: VOIX
    L10: NIO

    SvaraRadera
  18. Och då blir V6 Erik Saade ?😂

    SvaraRadera
  19. Adam Norden är kompositören.

    SvaraRadera
  20. Låter som nå´t av Benny ANDERSSON

    SvaraRadera
  21. Tack för idag. Önskar er alla en trevlig helg. Mvh iren

    SvaraRadera
  22. Tack för idag! Vi ses/hörs nästa lördag på Valborgsmässoafton. Trevlig helg!
    Carin

    SvaraRadera
  23. Tack för idag, trevlig helg!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  24. Tack för idag! Trevlig Helg/hälsning Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  25. Trevlig helg önskar jag er alla !

    SvaraRadera
  26. trevlig helg till er alla och ha det riktigt bra! mvh Vidar i Växjö

    SvaraRadera