lördag 4 juni 2022

Melodikrysset vecka 22 - 2022

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Idag är jag inte med för att försöka lösa Melodikrysset tillsammans med er eftersom jag är i Köpenhamn på en tjänsteresa.

Bäst när Eldeman sänder så är jag någonstans mellan Ströget och den lille Havefrue, på väg till Svenska Gustafskyrkan för ett möte. I morgon ska jag predika i den kyrkan för första gången.

Det känns väldigt speciellt eftersom jag och min fru vigdes i Gustafskyrkan för drygt 17 år sedan av samma präst som nu är kyrkoherde igen.

Som vanligt så öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Jag utgår från att ni alla har hört att Eldeman kommer att sluta som programledare efter midsommar. Det innebär att vi har gott om tid att tacka honom för de 26 år han lett programmet.

Jag deltog tillsammans med Anders i ett samtal kring "Melodikrysset" under tisdagens "Studio Ett".

Så småningom får vi hälsa Annika Jankell och Anna Charlotta Gunnarsson välkomna som nya programledare för vårt favoritprogram.

Jag önskar er en rolig timme tillsammans med Eldeman, en trevlig pingsthelg, en fin nationaldag och en givande vecka så hörs vi nästa helg.

"Alla sätter sitt hopp till dig,
du skall ge dem föda i rätt tid.
Du ger dem, och de tar emot,
du öppnar din hand,
och de äter sig mätta."
ur Psaltaren 104

124 kommentarer:

  1. Go förmiddag Krister och alla underbara kryss-lösare.
    Norrköpings camping är fullbokad denna vackra och soliga lördag.
    Varma hälsningar från Norrköping Inge och Sanna
    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon Krister och alla andra Kryssare! Trevligt att höra att Du är i Köpenhamn och Gustafs-kyrkan. I dag har vi strålande sol och värme vilket inbjuder till utomhusaktiviteter. Jag kommer att hälsa på Else-Britt på sjukhemmet och hon samlar sig inför operationen på tisdag morgon, då hon skall få nya knän och förhoppningsvis kommer att slippa den svåra värken i fortsättningen. Sedan blir det en lång rehabilitering. I morgon skall jag fira mässa i Dala Järna, där det även blir dop i mässan, passande på Pingstdagen. På eftermiddagen har vi Försommarkonsert med Kyrkokören i Nås kyrka och vi hoppas på mycket folk. Else-Britt och jag önskar Dig och hela familjen inkl. Hugo, Alexi och Bucky en fin Pingsthelg!

    SvaraRadera
  3. Oj då, du får ha det så himla trevligt i Köpenhamn, där jag varit massor av gånger

    SvaraRadera
  4. God förmiddag. Då får vi försöka hjälpas åt med krysset. Ha så trevligt i Köpenhamn.

    SvaraRadera
  5. God morgon Krister önskar er en trevlig pingstafton. Mvh iren

    SvaraRadera
  6. God morgon Krister och alla lösare! Idag är det ingen bridge. Vi skall bara vara hemma och försöka få ner lite lökar i landet! Solen skiner och det börjar kännas lite somrigt! Vi hoppas att det fortsätter så! Lycka till alla! Jarl och Ann i Gällersta

    SvaraRadera
  7. Godmorgon Krister och alla kryssare från ett soligt Björkhagen

    SvaraRadera
  8. God morgon från ett soligt Nynäshamn, på södersidan är det redan 18,6 grader och på norrsidan 15,6 grader.
    Önskar dig en trevlig vistelse i Köpenhamn. Förstår att det är en speciell uppgift för dig i den kyrkan.
    Vi andra får klara oss utan Kristers kunskap idag. Lycka till alla!
    Carin

    SvaraRadera
  9. Hej.
    Når du nu er i København så ha en riktig god dag og hils den lille havfrue og se om du kan se pinsesolen danse

    SvaraRadera
  10. Hej Krister. Ha en trevlig vistelse i Köpenhamn. I Lockne blåser det. /Ulla

    SvaraRadera
  11. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Ha det så trevligt i Danmark. Vi hörs nästa lördag istället.

    SvaraRadera
  12. God morgon Krister och alla kryssare från ett soligt och varmt Gistad! Ha det så trevligt i Köpenhamn, Krister! Jag ska dit om ett par veckor:)
    /Birgitta

    SvaraRadera
  13. God morgon!
    Här skiner solen, men det blåser kraftigt idag.
    Lycka till med krysset.
    Christina och Kjell i Dorotea

    SvaraRadera
  14. Godmorgon från ett mulet men uppsprickande Skepplanda

    SvaraRadera
  15. Trevlig Pingst till alla fina människor som kryssar idag och tack Krister för att jag får hjälp med att gnugga cellerna på lördagarna

    SvaraRadera
  16. V14 Åsa
    V15 Ekdahl

    SvaraRadera
  17. V11 Anders
    L12 Eva

    SvaraRadera
  18. SER DU stjärnan i det blå

    SvaraRadera
  19. V6 Rocky (från Rocky Horror Picture Show)

    SvaraRadera
  20. L 4 måste väl ändå bli Krunegård

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du verkligen det? 😮😮😮

      Radera
  21. Tack för idag Trevlig Helg

    SvaraRadera
  22. V4 Krunegård Tack för idag, trevlig helg:) /Birgitta

    SvaraRadera
  23. Tack för idag. Lite hjälp behövdes. Tack för den. Trevlig helg önskar jag er alla!

    SvaraRadera
  24. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig Pingst och ett trevligt nationaldagsfirande.
    På återseende

    SvaraRadera
  25. Tack för idag. Trevlig helg alla

    SvaraRadera
  26. Tack för idag!
    Christina och Kjell I Dorotea

    SvaraRadera
  27. Tack för idag! Jag önskar alla en skön pingst och nationaldag!
    Carin

    SvaraRadera
  28. Tack för i dag!
    Ann Britt

    SvaraRadera
  29. Thorsten Schütte4 juni 2022 kl. 15:19

    I år återskapar almanacksslumpen Annandag Pingst som ledig dag. Att byta den pålitliga Annandagen Pingst mot veckodagshoppjerkan 6/6 är ett stolleprov. Återinför ledig Annandag Pingst och utnämna Midsommarhelgen som Sveriges Nationalhelg!

    SvaraRadera