lördag 6 juli 2024

Melodikrysset vecka 27 - 2024

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Tyvärr kan jag inte vara med er under sändningen idag heller. Jag har en dopgudstjänst klockan 10.00 och sedan har vi två konserter som en del av Copenhagen Jazz-Festival.

I Gustafskyrkan har vi sammanlagt 10 konserter under jazz-festivalen. Innan, i pausen och efter, konserterna har vi vårt café öppet. Vi har delat upp konserterna mellan oss medarbetare så tillsammans med frivilliga klarar vi av servera besökarna under alla konserter under helgen och kommande vecka.

Som vanligt då jag inte kan vara med för att försöka lösa Melodikrysset tillsammans med er så öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Min arbetsvecka har varit väldigt omväxlande och trevlig. Utöver de administrativa uppgifterna har jag har lett en högmässa och en kvällsmässa.

Jag har också haft samtal inför kommande vigslar och dopgudstjänster.

Sist men inte minst har jag städat, installerat vår nya robotdammsugare och ställt i ordning den del av prästgården som vi hyr ut inför helgens gäster. I går kom en av de tidigare kyrkoherdarnas barnbarns barn tillsammans med några kompisar för att bo hos oss över helgen.

På min fritid har jag umgåtts med Hugo, promenerat och cyklat med och utan honom samt fullföljt mitt träningsprogram som innebär att jag springer 3 gånger i veckan.

Vädret i Köpenhamn har varit lika omväxlande som mina arbetsuppgifter. Vi har haft strålande solsken, blåst och regn om vartannat. Just nu är det molnigt och 16 grader men enligt prognosen ska det bli regn under eftermiddagen.

Jag önskar er alla en underhållande timme, en fortsatt trevlig helg och en fin vecka.

"Vem får bo på ditt heliga berg?
Den som lever oförvitligt och gör
det rätta och är sann i tal och tanke.
Den som inte går med förtal,
inte vållar sin nästa skada
och inte smädar sin granne."
ur Psaltaren 15

104 kommentarer:

  1. God morgon från ett halvmulet Ösmo. Vi sitter i uterummet och äter frukost. I går kväll hade vi våra grannar på middag här. I natt har vi sovit i husbilen och lite regn har smattrar på taket.
    Lycka till med dagens kryss.

    SvaraRadera
  2. God morgon från ett halvklart Skepplanda

    SvaraRadera
  3. Godmorgon från ett gråmulet Alingsås. I eftermiddag blir det Shuffleboard tävling med mina underbara söner :-)
    Lycka till med dagens X, nu kör vi!

    SvaraRadera
  4. God morgon Krister och alla lösare! Ingen sommarvärme kvar längre men vi hoppas att den kommer tillbaka ett tag igen! Vi håller på att förbereda vår resa till Österrike som går av stapeln på måndag om en vecka! Nu blir det en sväng till Örebro med lite handling och annat! Lycka till! Jarl o Ann i Gällersta

    SvaraRadera
  5. God morgon. Mvh iren

    SvaraRadera
  6. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Nyvaken!

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Godmorgon från Gävle där jag lyckats tappa bort min kattunge igen...hon är ju nånstans såklart men är en mästarinna på att gömma sig!

    SvaraRadera
  9. V10 Kungsholmen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hjälpen med svaret!

      Radera
  10. L3 Cliff, L11 Sir
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. L3 Cliff L11 Sir

    SvaraRadera
  12. L3 cliff l11 sir

    SvaraRadera
  13. Svar
    1. PINGU från björnes magasin är en lerpingvin

      Radera
  14. L9 igloo
    Birgitta

    SvaraRadera
  15. I en igloo bor Pingu

    SvaraRadera
  16. v7 Vad är hela musikalnamnet på svenska?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vart skall min kärlek föra

      Radera
    2. Hur visar jag min kärlek

      Radera
    3. Jesus Christ Superstar

      Radera
    4. Musikalen heter jesus christ superstar även på svenska låten Hur visar jag min kärlek/ Ingela

      Radera
    5. Jesus Christ Superstar

      Radera
    6. Hmm. Såg att båda dom här alternativen kommer upp när man googlar.

      Radera
    7. Tack! Trodde det var musikalnamnet som efterfrågades.

      Radera
    8. Hittar inte vart man går in men v7 ska det väl vara sista ordet p inte näst sista som hon sa

      Radera
    9. V7 ska det väl vara sista ordet o inte näst sista

      Radera
    10. Vart skall min kärlek föra

      Radera
    11. Vart skall min kärlek föra. Alltså NÄST sista ordet, som hon sa.

      Radera
  17. Det är Chic ... Soligt nu i Gästrikland.

    SvaraRadera
  18. Musikalen heter samma på svenska "Jesus Christ superstar" men låten heter "Vart Ska Min Kärlek Föra".

    SvaraRadera
  19. Marie, det är näst sista i titeln på låten. Musikalen är Jesus Christ Superstar

    SvaraRadera
  20. Eller "Hur visar jag min kärlek?"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vart Ska Min Kärlek Föra - Agnetha Fältskog , Cupol records singel CS 284, (Maria Magdalenas sånger)

      Radera
  21. V1 TU
    Trevlig helg!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  22. Trevlig helg önskar jag er alla!

    SvaraRadera
  23. Tack för idag. Trevlig helg. Mvh iren

    SvaraRadera
  24. Tack för idag! Jag önskar alla en fin sommarvecka.

    SvaraRadera
  25. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg
    På återssende

    SvaraRadera
  26. Jag önskar även jag alla glada kryssare en fortsatt trevlig helg! /Mats

    SvaraRadera
  27. Stad i ljus har nog hämtat en del inspiration

    SvaraRadera
  28. Stad i ljus har nog hämtat en del inspiration

    SvaraRadera
  29. Eres Tú (TU) Spaniens bidrag -73

    SvaraRadera
  30. Ta hand om er! Önskar er alla en trevlig helg.

    SvaraRadera
  31. Jag tycker inte att kyrkohedern har varit med på länge!

    SvaraRadera
  32. Skön helg kram Charlotte

    SvaraRadera
  33. Tack för trevligt kryssande! Från ett duggregnig västkust!

    SvaraRadera
  34. Käre ven ta det nu stille så du ikke overarbejter dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tak for omtanken men det ska jeg la være med.

      Radera