fredag 5 mars 2010

Uppgradering?!?

Här om dagen slutade mitt mobila bredband att fungera. Jag kastade mig på telefonen och ringde Telia. De berättade att mitt mobila bredband behövde uppdateras för att fungera.

-"Hur gör jag det?", var min naturliga fråga.

Gissa om jag blev förvånad över hur enkelt det var. Allt jag behövde göra var att gå ut på internet, logga in på Telias sida och ladda ner uppgraderingen.

- "Hmm, problemet är att jag inte kan komma ut på internet eftersom det mobila bredbandet inte fungerar..."

Den glada tjejen kom med massor av förslag på vad jag kunde göra.
  1. Jag kunde gå till en granne...
  2. Jag kunde gå ut via mitt andra bredband... (Om jag nu hade ett sådant, varför behövde jag då ett mobilt?)
  3. Jag kunde köra till närmaste Telia butik och få hjälp (60 km, enkel resa...)
  4. Jag kunde låna en bredbandsuppkoppling av någon annan...
  5. Jag kunde låna en dator av någon i närheten...

Visst är det fantastiskt att man behöver en internetuppkoppling för att laga en internetuppkoppling!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar