lördag 29 oktober 2022

Melodikrysset vecka 43 - 2022

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Idag kan jag inte vara med då ni löser Melodikrysset tillsammans med under direktsändning,

Jag ska umgås med min äldsta dotter, hennes pojkvän och mitt bonusbarnbarn. Eftersom min äldsta dotter haft väldigt mycket kring sin tredje film, som hade premiär i går kväll, så har vi inte kunnat träffats på ett par veckor därför prioriterar jag att umgås med henne, hennes pojkvän och mitt bonusbarnbarn före Melodikrysset.

I veckan som gått har jag lett två begravningsgudstjänster, en mässa och församlingens förbönsmässa. Utöver detta har jag haft sammanträde med Kyrkorådet, möte med Fastighetsutskottet och varit på möte med nätverket Framtiden Bor Hos Oss.

Jag har också haft möte inför kommande utbildning i Kyrkobokföring, haft tillsyn av densamma i en församling i södra Stockholm och varit på ett givande möte med biskopen.

Veckans största händelse är dock att min bästa vän, Hugo, igår fyllde 7 år. Som vanligt har jag både tagit långa promenader och fortsatt med löpningen enligt det träningsprogram jag följer.

När ni börjar att lösa krysset tillsammans är vi på väg till Polismuseet ute på Djurgården.

Som vanligt så öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Jag önskar er en trevlig och givande timme tillsammans och hoppas att ni får en fortsatt trevlig helg och en fin vecka.

"Gud ger de ensamma ett hem
och de fångna frihet och lycka,
men upprorsmännen får bo i öknen."
ur Psaltaren 68

183 kommentarer:

  1. Godmorgon Krister och alla kryssare. Trevligt att du kan umgås med de yngsta i släkten. Jag beundrar Din uthållighet med träning och löpning och önskar Dig all lycka till med fortsättningen! Det gäller ju att hålla i och hålla ut. Idag har vi + 11 och solen håller på att stiga upp över hustaken. Else-Britt har i veckan gjort framsteg och i veckan skall vi till Mora och röntga knäna för att se om det syns varför värken i det ena inte vill släppa efter det som hände i slutet av augusti. I eftermiddag skall jag fira mässa i Tällberg. Vi önskar Dig en fin dag och familjen inkl Hugo, Alexi och Bucky en fin vecka.

    SvaraRadera
  2. God morgon Krister och alla kryssare från ett soligt Nynäshamn. Ha det så trevligt med din dotter och hennes familj. Jag såg henne på TV i går kväll.
    I veckan har jag firat min födelsedag och på kvällen hade vi mingel i vår bostadsrättsförening.
    Carin

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Krister och alla krysslösare från ett grått Lockne.
    /Ulla

    SvaraRadera
  4. Tack det samma till dig.

    SvaraRadera
  5. Stråålande sol, +12,6 men mycket kraftig blåst här i Gävle! NU dags för "kryssande"!

    SvaraRadera
  6. God morgon!
    Nu är vi med för att lösa krysset.
    Christina och Kjell i Dorotea

    SvaraRadera
  7. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Hälsa Hugo från mig och säg grattis! Blåsigt i skövde! Men plus 10 grader.

    SvaraRadera
  8. Godmorgon från ett blåsigt halvklart Skepplanda

    SvaraRadera
  9. God morgon från ett soligt Gistad!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  10. Godmorgon från ett regnigt Kåge. Ha så trevligt med barn och barnbarn.

    SvaraRadera
  11. Godmorgon Krister och alla kryssare! Hälsa o grattis till Hugo! Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  12. Morden i midsummer

    SvaraRadera
  13. V5 L1 Morden Midsomer

    SvaraRadera
  14. V5 morden V1 midsummer Lisbeth

    SvaraRadera
  15. V1 Midsomer Lisbeth

    SvaraRadera
  16. God morgon. Äntligen har arbetsbördan minskat så att man kan kryssa igen. Lycka till idag

    SvaraRadera
  17. V10 Ally L4 Advokat Lisbeth

    SvaraRadera
  18. Denna var svår. Tack för hjälpen.

    SvaraRadera
  19. V17 L12 Eva (Remaeus) , rOSA

    SvaraRadera
  20. Svar
    1. Tack vad det satt långt inne.

      Radera
  21. Det var så svårt i dag så jag slutar, ger upp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med! Ingen TV-tittare

      Radera
  22. V15 VÅRA L16 ÅR Lisbeth

    SvaraRadera
  23. Tycker det är kul med tema men INTE detta temat :-( har aldrig tittat på serier, nån enstaka kanske ...men kommer trol inte kunna speciellt många själ ... Lycka till och tack för att NI finns!!

    SvaraRadera
  24. V3 Baretta Lisbeth

    SvaraRadera
  25. Keep your eyes on the sparrow

    SvaraRadera
  26. Baretta hade en vit papegoja för kännedom Lisbeth

    SvaraRadera
  27. V7 VITA (LÖGNER) ?

    SvaraRadera
  28. Baretta hade en Kakadua

    SvaraRadera
  29. V7 VITA STENEN Lisbeth

    SvaraRadera
  30. V 7, Den VITA stenen

    SvaraRadera
  31. Jo, och Kakadua är en papegojfågel.

    SvaraRadera
  32. L1 mistrals l2 dotter

    SvaraRadera
  33. v1 mistrals l2 dotter

    SvaraRadera
  34. 2. Dotter 1. Mistrals

    SvaraRadera
  35. L1 Mistrals L2 dotter Lisbeth jättebra

    SvaraRadera
  36. Saknar Eldemans kryss !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, urdåligt

      Radera
    2. Håller med Dig, till fullo! Nu längtar vi till kvällens program "Da Capo" med Anders Eldeman!!

      Radera
    3. Längtar efter Eldemans kryss!

      Radera
  37. Jag lägger ner krysset för gott!!

    SvaraRadera
  38. Är helt kass på TV-serier, men ändå kul tycker jag! Och Mistrals Dotter har jag faktiskt sett….

    SvaraRadera
  39. Vit kakadua (Baretta) Lisbeth

    SvaraRadera
  40. Nu stänger jag av. Ser aldrig tv-serier. Första gånger jag inte lyssnar klart.

    SvaraRadera
  41. V14 Slavar Lisbeth

    SvaraRadera
  42. Tack för idag, trevlig helg!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  43. Det var bättre förr

    SvaraRadera
  44. Tack för idag! Lite klurigt, men roligt! Trevlig helg önskar jag er alla!

    SvaraRadera
  45. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg.
    På återseende.

    SvaraRadera
  46. Jag tittar inte heller mycket på TV men tyckte iaf att det var ett trevligt och lagom klurigt tema.

    SvaraRadera
  47. Tack för gott samarbete idag. Jag tycker det var roligt med ett tema. Lite svårt, men NI fanns ju till hjälp.

    SvaraRadera
  48. Tack för idag, önskar er en riktigt trevlig lördag. Hälsningar Lars

    SvaraRadera
  49. Tyckte det var kul

    SvaraRadera
  50. Väldigt trevligt kryss idag! Lite klurigt, men inte omöjligt! God helg!

    SvaraRadera
  51. En som nästan aldrig tittar på serier, jag alltså, tycker detta var ett udda tema. Minst sagt. Men några svar kunde jag trots det. Tack för er hjälp här på kyrkoherdens blogg. Trevlig helg alla!

    SvaraRadera
  52. Tack för idag! 😃 Hälsningar från Kungsbacka

    SvaraRadera
  53. Det var ett tråkigt melodikryss

    SvaraRadera
  54. Melodikrysset har blivit kass!

    SvaraRadera
  55. Tack alla för idag. Trevlig helg

    SvaraRadera
  56. Tack för idag, kul med tv serier. Önskar Dig Krister en fin dag med familjen. Trevlig Halloweenhelg till Krister med familj o alla kryssare. Vi hörs nästa lördag. Hälsning Lisbeth i Karlskrona

    SvaraRadera
  57. Jag tycker det var ett bra tema, det är väl roligt med lite omväxling.

    SvaraRadera
  58. Var kul, var svårare förra lördagen

    SvaraRadera
  59. Inte så lätt för mig, som inte sett alla tv-serier, men kul i alla fall.
    Trevlig helg önskar jag alla!
    Carin

    SvaraRadera
  60. Urdåliga kryss numera!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svåra och roliga tycker jag! Och inte en massa ledtrådar som det var tidigare.

      Radera
  61. Det var det bästa krysset på länge

    SvaraRadera
  62. Jättefint att vi kan hjälpa varandra, det inte Du kan kanske jag kan o tvärt om fint att samarbeta Trevlig Halloweenhelg! Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  63. Tack för idag! Jag tycker att det är kul med omväxling och därför är dagens tema en självklarhet! Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  64. Det var ett jätteroligt kryss idag, lite nytt med ett tema så nöjd hälsning Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  65. Roligt med lite klurigare kryss. En utmaning. Roligt med tema-kryss, även om man inte sett eller minns alla serier.

    SvaraRadera
  66. Roligt med något nytt. Inte sett mycket tv-serier men lyckades klara det med de ledtrådar som gavs

    SvaraRadera
  67. Usch vad mycket gnäll. Det finns en avstängningsknapp! Jag tycker det var jättekul idag. Lite förnyelse dör ingen av. Heja Ann-Charlott och Annika 😍

    SvaraRadera
  68. Diskriminering av oss som inte tittar på serier,hur fasen tänker ni ska inte vi få lösa korsordet eller? Nej gör som vanligt med blandning av frågor.

    SvaraRadera