lördag 25 maj 2024

Melodikrysset vecka 21 - 2024

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Inte heller idag kan jag vara med för att försöka lösa Melodikrysset tillsammans med er under direktsändning.

Strax efter programmet slutar har jag glädjen att få döpa ett barn till en tidigare konfirmand. När vi hade dopsamtal förra helgen visade det sig att jag konfirmerat mamman till dopbarnet för 24 år sedan.

Som vanligt då jag inte kan vara med under krysset så öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Sedan förra lördagen har jag haft en omväxlande och rolig vecka som bland annat innehållit en dopgudstjänst, en högmässa och en kvällsmässa.

Utöver detta och administrativa uppgifter har jag hälsat på sognepræsten i Vor frelsers kirke och haft samtal inför nästa veckas begravningsgudstjänst.

Sist men inte minst har vi haft en avskedslunch för Sveriges ambassadör.

På min fritid har jag förutom promenader med Hugo, cykelturer och joggingrundor haft besök av en kompis från Stockholm. Vi gjorde några sightseeingrundor och var på olika restauranger.

I Köpenhamn verkar det redan ha blivit sommar. Vi har haft solsken och drygt 20 grader varmt även om det i torsdags var lite svalare då det regnade. Just nu har vi molnigt men det är redan 17 grader.

Jag önskar er en rolig och givande timme och hoppas kunna vara med under direktsändning nästa lördag.

Hoppas att ni får en trevlig helg och en fin vecka.

"Vem är som Herren, vår Gud,
han som tronar så högt,
han som ser så djupt ner - 
vem i himlen, vem på jorden?"
ur Psaltaren 113

53 kommentarer:

  1. God morgon Krister och alla lösare! Nu är det en mulen dag som det har varit ett par på rad nu! Skönt ett tag men nu får det gärna vända igen! Idag skall jag skjutsa Ann in till stan för att hon skall spela dambridge! Efter det skall vi åka och handla lite lakan och eventuellt ett överkast! Lycka till med lösandet! Jarl och Ann i Gällersta!

    SvaraRadera
  2. God morgon. Mvh iren

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Lycka till med krysset idag!

    SvaraRadera
  4. Hej alla kryssade, hoppas på hjälp idag

    SvaraRadera
  5. V7 frukost L2 klubben

    SvaraRadera
  6. L7 FUR
    L5 ELISE
    V14 BEETHOVEN

    SvaraRadera
  7. Idag var det lätt!

    SvaraRadera
  8. Tack för idag! Lite klurigt idag! Trevlig helg önskar jag er alla! Till alla mammor oxå!

    SvaraRadera
  9. Marie Källström25 maj 2024 kl. 11:02

    Så synd att alla inlägg är anonyma. Var så mysigt tidigare när det kändes som det var en stor familj som löste krysset tillsammans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man vet inte heller vem som är vilken anonym.

      Radera