lördag 30 juli 2022

Melodikrysset vecka 30 - 2022

 God förmiddag alla melodikryssvänner!

Just nu har jag semester och är ute med husbilen. Vi har stått utan el i veckan då vi varit i Falun och Söderhamn vilket innebär att jag inte kunnat ladda min dator.

Av den anledningen kan jag inte vara med och försöka att lösa Melodikrysset tillsammans med er idag. Jag kommer att lösa det utan att blogga men jag öppnar kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där. 

Förhoppningsvis är jag med igen nästa lördag.

"Din är himlen och din är jorden,
du har grundlagt världen och
allt den rymmer."
ur Psaltaren 89

127 kommentarer:

  1. God morgon Krister och alla kryssare från Nynäshamn. Jag önskar dig en trevlig semester i husbilen.
    Carin

    SvaraRadera
  2. God morgon! Hälsningar från Lilla Edet!

    SvaraRadera
  3. God morgon Krister och alla kryssare! Solen skiner och vi förväntas få upp till +25 grader. Hoppas ni har lika fint på semestern! Jag kunde i dag plocka hallon i trädgården och ha i frukostshaken. Under veckan har jag målat husets västervägg samt besökt Else-Britt ett par gånger och hon gör nu betydande framsteg, vilket gläder mig mycket. På måndag skall vi ha planeringssammanträde med läkare för att diskutera hennes vidare behandling och hjälpbehov. I övrigt håller jag igång med gräsklipp och små promenader förutom morgnarnas 7- minutersprogram, som jag på måndag har utfört 1000 dagar i rad. Nästa helg firas Flygfesten i Dala-Järna, ett evenemang med gamla och nya flygplan och uppvisningar, som brukar samla upp emot 50’000 åskådare. Mässfirandet i morgon blir i Åhls kyrka (Insjön). Else-Britt och jag önskar Dig och hela familjen inkl. Hugo, Alexi och Bucky en fin helg och fortsatt skön semester.

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare!

    SvaraRadera
  5. God morgon från ett soligt Skepplanda

    SvaraRadera
  6. Godmorgon Krister och alla krysslösare. I Lockne idag är det sol och 15 grader just nu. /Ulla

    SvaraRadera
  7. God morgon Krister och alla kryssare! Solen skiner i Gistad!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  8. God Morgon
    SOLIGT o 19 grader I Skåne

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Lite feltryck i DNs kryss, rutorna 14,15

    SvaraRadera
    Svar
    1. Feltryck även i Na.Örebro,gick bra ändå till slut.

      Radera
  11. Godmorgon Krister och alla kryssare.
    I Piteå är det lite svalare..

    Änteligen kan även jag försöka lösa mello tillsammans med er. Förra lördagen, stod jag på loppis i badhusparken och sålde grejor.
    Önskar er alla en fortsatt fin lördag .

    Hejsvejs
    Annica

    SvaraRadera
  12. Afton på solvik

    SvaraRadera
  13. Afton på solvik

    SvaraRadera
  14. L5 och L7 Den oändliga

    SvaraRadera
  15. Den oendliga historien

    SvaraRadera
  16. Ä ska det ju vara såklart🤩

    SvaraRadera
  17. Go förmiddag alla kryssare säger vi från Valne , Nälden här skiner solen å i skuggan är det 18 grader. Lycka till Annica å Christer

    SvaraRadera
  18. V.8 Mannen som visste för mycket

    SvaraRadera
  19. Programledaren inte bra, saknar Eldeman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att han är jättebra!

      Radera
    2. Onödig kommentar! Har man inget snällt att säga så.... Utmärkt ersättare!

      Radera
    3. Ja det vore bra om Micke skulle bli ordinarie 👍

      Radera
    4. Han är jättebra

      Radera
    5. Håller med föregående talare

      Radera
  20. Är inte V8 Minnen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mannen som visste för mycket. Hitchcock

      Radera
    2. Mannen som visste för mycket

      Radera
  21. Meningslös kommentar

    SvaraRadera
  22. V8 Jag undrar också om det inte ska vara minnen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mannen som visste för mycket

      Radera
    2. Mannen som visste för mycket

      Radera
    3. Ur filmen Mannen som visste för mycket

      Radera
    4. Mannen som visste för mycket

      Radera
    5. Mannen som visste för mycket tror jag

      Radera
  23. L8: Mannen som visste för mycket

    SvaraRadera
  24. V8 MANNEN som visste för mycket

    SvaraRadera
  25. V8 Mannen som visste för mycket

    SvaraRadera
  26. V8 Ska vara Mannen (som visste för mycket)

    SvaraRadera
  27. Tack för idag, trevlig helg!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  28. Tack för idag och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  29. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg
    På återseende

    SvaraRadera
  30. As Timme goes by

    SvaraRadera
  31. As times goes bye

    SvaraRadera
  32. Tack för idag! I morgon kväll ska vi gå på Friends Arena och se The Rolling Stones. Det blir femte gången jag ser dem live.
    Jag önskar alla en skön helg!
    Carin

    SvaraRadera