lördag 17 augusti 2024

Melodikrysset vecka 33 - 2024

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Idag kan jag tyvärr inte vara med och försöka lösa Melodikrysset tillsammans med er. Just när sändningen pågår har jag dagens första dopgudstjänst och precis när sändningen är över har jag dagens andra dopgudstjänst innan jag ska förbereda morgondagens konfirmation.

Strax efter min och Hugos morgonpromenad tog min semester slut. Jag har haft 19 sköna dagar här i Köpenhamn då jag umgåtts med familj, släkt och vänner. Även om jag bor på min arbetsplats så har jag kunnat koppla av och njuta av min ledighet.

Sedan förra lördagen har jag och min fru varit på högmässa i Vor frelsers kirke och vi har njutit i trädgården.

I måndags var min äldsta dotter på besök. Vi fick några fina timmar tillsammans med bland annat ett restaurangbesök.

I övrigt har jag och Hugo, som vanligt, tagit promenader och cyklat ut på Langelinie. Jag har också genomfört veckans träningsprogram som bland annat innehållit en 80 minuters löptur i vackra Köpenhamn.

I tisdags började jag min danskkurs på Studieskolan. Det var väldigt roligt även om jag var klart äldst i klassen.

Nu ser jag fram emot höstens aktiviteter här i Gustafskyrkan. 

I morgon konfirmeras en pojke i högmässan och på tisdag får vi besök av Danmarks Kristna Råd och en av Järfällas vänförsamlingar.

Om någon vecka har vi kräftskiva och i september har vi en Pilgrimsvandring i det område där jag sprang här om morgonen.

I oktober startar vi fundrasingen för vår orgel som har 80-års jubileum 2027 och vi firar en nordisk mässa där Köpenhamns biskop Peter Skov Jakobsen predikar.

Den 22 november inviger prinsessan Benedikte årets julbasar och därefter är det inte långt kvar till jul.

Det vackra sommarvädret har fortsatt här i Köpenhamn med temperaturer upp emot 27 grader. Idag är lite molnigt men det är redan 17 grader.

Som vanligt då jag inte deltar öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

"Herren är nära alla som ropar,
alla som av hjärtat ropar till honom."
ur Psaltaren 145

71 kommentarer:

  1. God morgon Krister och alla kryssare från ett småmulet Nynäshamn. Det är uppehåll och drygt 16 grader varmt. Lycka till med dagens kryss!

    SvaraRadera

  2. God morgon Krister och alla ni som nu ska lösa X:et. Vädret är ok i Nyköping. Sol på G, inte samma värme som i går. Men det är bra som det är. Ha en fin radio stund sen hela helgen, hälsar KME

    SvaraRadera
  3. God morgon Krister och alla lösare! Denna vecka har det, som vanligt varit en del bridge. I måndags kom vi tvåa av 35 par! En rolig detalj var att de tre första paren i resultatlista var medlemmar i vårt fyrmannalag! Ann har haft ett bra samtal med fack och arbetsgivare om arbetssituationen som kommer att bli bättre! Idag är det matkassar i Örebro! Jarl och Ann i Gällersta

    SvaraRadera
  4. Matmässa skall det vara! J & A

    SvaraRadera
  5. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Skövde har sol just nu. 17 plusgrader. Lycka till med krysset idag.

    SvaraRadera
  6. Gode morgon från ett mulet Skepplanda

    SvaraRadera
  7. God morgon Krister. Mvh iren

    SvaraRadera
  8. God morgon från ett soligt Lekeryd på Småländska höglandet

    SvaraRadera
  9. I mitt eget blue hawaie

    SvaraRadera
  10. L10 ALBIN Lee Meldau. Vi såg honom i Dalhalla i juli. Fantastiskt!

    SvaraRadera
  11. Svar
    1. LSO gör otroligt mycket bra arrangemang på låtar. Rekommenderas varmt

      Radera
  12. V5 AL. (Nassim Al Fakir)

    SvaraRadera
  13. Älskar att få följa ditt liv! tack att du delar <3 och tack att du skapar forum för gemenskap även då du själv inte kan närvara. Allt gott till er alla kryssare!

    SvaraRadera
  14. V13: LET me be the one

    SvaraRadera
  15. V2: PIRATES V11: CARIBBEAN

    SvaraRadera
  16. Pirates of Caribbean

    SvaraRadera
  17. V2 PIRATES V11 CARIBBEAN

    SvaraRadera
  18. V2: PIRATES
    V11: CARIBBEAN

    SvaraRadera
  19. V:2 PIRATES
    V:11 CARIBBIAN
    L:2 PATTI

    SvaraRadera
  20. V2 pirates of v11 Caribbean

    SvaraRadera
  21. Bästa krysshjälpen och härliga inlägg från dig Krister.

    SvaraRadera
  22. Håller med alla här.
    Härligt att denna hjälpen finns.
    Stor eloge till dig Krister

    SvaraRadera
  23. V1: ODE to Billie Joe

    SvaraRadera
  24. Tack för idag. Önskar alla en trevlig helg!

    SvaraRadera
  25. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg
    På återseende

    SvaraRadera
  26. Kan det vara (ode)

    SvaraRadera
  27. Tack för all hjälp, de behövdes, ha en fortsatt bra dag

    SvaraRadera
  28. Tack för idag. Jag önskar alla en fin helg!

    SvaraRadera
  29. Tack för idag. Jag behövde lite hjälp ifrån er

    SvaraRadera
  30. Jag skulle först till annan plats och lösa krysset, men nu sitter jag vid en vikingagård i Gästrikland och kryssar.
    Det är härligt sommarväder denna lördag i mitten av augusti.
    Lyssnar lite i efterhand så jag kan inte hjälpa i realtid.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  31. V7 Bryan Ferry L5 Roxy music

    SvaraRadera