lördag 31 augusti 2024

Melodikrysset vecka 35 - 2024

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Som jag meddelade förra lördagen så kan jag inte vara med för att försöka lösa veckans Melodikryss tillsammans med er.

Jag har en dopgudstjänst och två vigselgudstjänster idag. Den första börjar klockan 11.00 och den sista kl. 14.00.

Som vanligt då jag inte kan delta under direktsändningen, öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Sedan vi hördes förra helgen har jag haft en ganska lugn vecka. Vi har haft höstens första sammanträde med Kyrkorådet och jag har lett en högmässa och en kvällsmässa.

I övrigt har jag deltagit i vårt sista sommarcafé, haft samtal inför nästa helgs dopgudstjänster och förberett helgens gudstjänster.

På min fritid har jag som vanligt umgåtts med Hugo. Vi har promenerat, cyklat och ätit glass på Langelinie. Jag köper alltid en strut med 2 kulor och Hugo får en mjukglass.

Jag har också genomfört mitt träningsprogram vilket innebär fyra löppass i veckan. Det är allt från längre pass på 70-80 minuter till korta intervallpass.

Sist men inte minst har jag gjort mina hemuppgifter och deltagit i lektionerna på Studieskolan. Jag läser danska varje tisdag kväll mellan 17.00 och 20.30.

I Köpenhamn har vi haft varmt i veckan. Det har varit upp emot 28 grader flera dagar. Just nu har vi "bara" 16 grader men det ska bli uppemot 20 grader under dagen.

Jag önskar er alla en trevlig och givande timme tillsammans.

"Kom, låt oss falla ner och tillbe,
knäböja inför Herren, vår skapare,
ty han är vår Gud och vi hans folk,
fåren i hans hjord."
ur Psaltaren 95

80 kommentarer:

  1. God morgon Krister och alla kryssare idag från Stenungsund. Jag kan inte heller vara med och lösa krysset irl, utan för göra det senare. Vi ska fira min svägerska, som fyllde 75 år i torsdags. Vi blir ett stort gäng, som ska träffas och åka iväg till en plats, där vi ska umgås och äta tillsammans. I morgon åker vi hem igen till Nynäshamn.
    Lycka till med dagens kryss!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Krister och alla kryssare! Idag är årets sista sommardag enligt almanackan. Gårdagskvällen och natten har varit sval men dagen skall bli vacker i alla fall i Västerdalarna. Jag beundrar Dig, Krister, för att Du håller ut och tränar ihärdigt mellan arbetspassen. Värmen här i Nås är inte som i Köpenhamn, och nu pockar trädgården på höstarbete som att klippa ner buskar och blommor inför kommande vinter. Jag önskar Dig och Hugo samt alla lyssnare en fin helg!

    SvaraRadera
  3. God morgon Krister. Från ett soligt väring. Mvh iren

    SvaraRadera
  4. God morgon, Krister och alla lösare! En ny, solig dag. Lite sommarkänsla kvar men det märks mer och mer att hösten kommer närmare och närmare! Ann har jobbat två dagar på ett nytt jobb, samma arbetsgivare men ny arbetsplats! Vi hoppas att det kommer att fungera bra! Idag blir det en tur in till Örebro med lite saker till återvinningscentralen! I övrigt blir det lugnt! Lycka till med krysset! Jarl och Ann i Gällersta!

    SvaraRadera
  5. God morgon Krister och alla X:are. Här i Alingsås skiner oxå solen, det blir en fin dag. Ha de gott allihopa! // Karin

    SvaraRadera
  6. God morgon från ett soligt Skepplanda

    SvaraRadera
  7. God morgo Krister och alla kryssare! Här i Gistad skiner solen:)
    /Birgitta

    SvaraRadera
  8. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Soligt I skövde! Skönt!

    SvaraRadera
  9. Godmorgon Krister o alla X-are. Nässjö visar sig från sin bästa sida. Sol och 18 grader

    SvaraRadera
  10. L5 Spindel
    /Birgitta

    SvaraRadera
  11. V1 Spice Girls
    /Birgitta

    SvaraRadera
  12. L11 Skorna
    /Birgitta

    SvaraRadera
  13. Godmorgon Krister och alla kryssare!
    Här i Gästrikland så är det en fin sensommarmorgon och omkring 19 grader varmt. /Mats

    SvaraRadera
  14. V13 Babblarna
    /Birgitta

    SvaraRadera
  15. V8 Händel
    /Birgitta

    SvaraRadera
  16. L 12 Mål Mera mål ... Den versionen visste jag inte att den fanns.
    Saknade dock Arne Hegerfors, men det hade nog varit för svårt för honom att referera på finska.

    SvaraRadera
  17. GENE Kelly på V 10

    SvaraRadera
  18. Tack Anders! Är det Kraftverk?

    SvaraRadera
  19. L3 Claude
    /Birgitta

    SvaraRadera
  20. Monsters INC på L 4

    SvaraRadera
  21. L4 Monster INC
    Önskar er alla en trevlig helg

    SvaraRadera
  22. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg
    På återseende

    SvaraRadera
  23. Tack för idag! Lite klurigt! Tack för rätta svar från Er som kunde. Trevlig helg önskar jag er alla!

    SvaraRadera
  24. Tack för idag. Önskar er alla en trevlig lördag

    SvaraRadera
  25. Tack för i dag och trevlig helg

    SvaraRadera
  26. Tack för all hjälp från ett soligt Torslanda

    SvaraRadera