söndag 20 juni 2010

Nu börjar äktenskapet...

I går var det vigsel och bröllopsdag för kronprinsessan Victoria och prins Daniel och många andra brudpar. Själv vigde jag S och J i Spånga kyrka.

I dag börjar äktenskapet och vardagen. Jag är övertygad om att alla de som vigdes i går kommer att möta olika vardagar. I ett äktenskap finns det både mörka och ljusa dagar.

Jag hoppas att de alla kommer att kunna se tillbaka på sina bröllopsdagar med glädje och hitta kraft och energi till vardagen från dem. Vigseln varar i en dryg halvtimme och bröllopsfesten i ett par timmar, men äktenskapet kommer att vara i många år framöver.

Jag har nu på morgonen kunnat se de delar av den kungliga vigseln som jag missade i går. Det gläder mig att kronprinsessans och prinsens vigsel inte skilde sig nämnvärt från andra vigslar. Jag önskar dem och alla andra brudpar all lycka i sina äktenskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar