måndag 16 maj 2011

En ny vecka efter en trevlig helg

"Äntligen fredag", är säkert ord som vi alla hört eller sagt någon gång. De inrymmer känslor som de flesta känner igen efter en lång arbetsvecka. I dag säger jag; "Äntligen måndag"! En helt ny arbetsvecka med många, nya och roliga uppgifter.

I dag har ledningsgruppen planerat Allhelgonahelgen samt Jul-, Nyårs- och Trettondags- helgerna. Dessutom har vi gått igenom planerna för församlingens ungdomsledarutbildning, konfirmandundervisning 2011-2012, och skolkontakter.

I morgon ska vi gå igenom löneförslag för alla anställda, dessutom har vi MBL-information. Jag har också ett möte med Arbetsförmedlingen och Personalutskottet innan vi på kvällen, har ett Kyrkoråds sammanträde.

Nu låter det som om jag inte haft en bra helg, men det har jag. I lördags tillbringade jag och äldsta dottern nästan fyra timmar på IKEA, innan jag ägnade resten av eftermiddagen och kvällen åt att, med hjälp, skruva ihop de nya möblerna och garderoben. Vi hann också med att se Eurovision song contest, och äta en god middag med vår gäst.

I går hade jag visserligen lite träningsvärk av allt bärande och skruvande, men jag och mina döttrar hade en fin söndag tillsammans. Vi var bland annat på bio och tittade på; "Rio", i 3 D. Vilken skillnad det var jämfört med när jag, för många år sedan, satt med ett par röd/gröna glasögon i papper. Nu fick man ett par "fina" glasögon och bilden var perfekt. En riktig upplevelse, måste jag säga. Söndagen avslutades med ett besök på McDonalds.

Kanske är det på grund av att helgen var så bra, som jag känner att det äntligen är måndag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar