torsdag 26 maj 2011

Hemma igen

Då är jag tillbaka i Stockholm och med mig hade vi vår nyinköpta begravningsbil. Det är en silverfärgad Mercedes från 2006, som bara gått 2 800 mil. Den kommer nu att inregistreras och få svenska nummerskyltar, innan vi kan ta den i bruk.

Efter att ha tillbringat tre dagar i ett bilsäte, med avbrott för mat och sömn, så var det skönt att komma hem igen. Gårdagen använde jag till administrativa sysslor och samtal, innan jag och Nicklas spelade en golftävling i omväxlande hällregn och solsken. Att vi förlorade matchen gjorde ingenting, vi hade en trevlig eftermiddag/kväll, och det var skönt att röra på sig efter Tysklandsresan.

I dag har jag hunnit med diverse administration, telefonsamtal, möte och en träff med prosten.

I morgon blir det ärendeuttag och begravning innan vi har personalutbildning. "Stressdoktorn" kommer att föreläsa om; "Stresshantering och förändringar". Kvällen kommer att avslutas med en personalfest.

Jag är glad över att ha ett omväxlande arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar