söndag 21 augusti 2011

Golf på Åland

Så är jag åter hemma, efter en fantastiskt trevlig golfhelg på Åland. Det är alltid lika trevligt att träffa "gamla" kompisar från det militära och deras civila vänner. Jag påminns om det jag saknar mest från mitt tidigare liv - kamratskapet. Oavsett vilken grad eller titel man har så umgås man med varandra på ett otvunget sätt.

Hur gick det då med golfandet?

Jo, jag vann både på lördagen och söndagen. I lördags spelade vi en partävling och jag och Pelle vann. Han stod för huvuddelen av de bra slagen och jag puttade bra.

I dag vann jag den individuella tävlingen. Jag vann även tävlingen om vem som slog längst på ett av hålen. Det var väl inte någon större bedrift med tanke på att de flesta missat fairway, men ändå är jag både stolt och nöjd. Det är första gången jag vunnit "long drive competition".

Jag önskar att alla människor hade vänner som dessa. De är trevliga, snälla och generösa. När jag umgås med dem, kan jag slappna av och bara vara mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar