tisdag 16 augusti 2011

Tillbaka till vardagen

Det märks att semesterperioden närmar sig sitt slut.

Mitt "sommararbete", som i stor utsträckning handlar om prästerliga uppgifter som dop, vigslar, begravningar och gudstjänster håller sakta men säkert på att övergå i mer arbetsledande uppgifter.

Som kyrkoherde ägnar jag mycket av min arbetstid åt personalledning, personalfrågor, ekonomi, arbetsmiljö, arbetsprocesser, verksamhetsplanering och utveckling, uppföljning, tillsyn, samordning, administration, möten, strategiska frågor och långsiktig planering.

Självklart har jag dop, vigslar, begravningar och gudstjänster även under vinterhalvåret, men det blir inte lika intensivt som under sommaren.

Jag tycker att jag har ett fantastiskt arbete. Det är roligt, spännande och omväxlande. Som alla arbete innehåller det självklart stunder som jag inte uppskattar till 100 %, men jag har svårt att tänka mig att det skulle finnas ett bättre jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar