torsdag 28 april 2011

Tonårsförälder

I går blev jag tonårsförälder för andra gången. Det innebär att jag de kommande fyra åren, har två tonårsbarn.

Även om jag ibland undrar var tiden tagit vägen, är jag väldigt glad och stolt över att se hur mina stora barn utvecklats till egna individer med egen vilja. Varje ålder har sin egen tjusning.

I går kväll åt vi, enligt familjetradition, middag på den lokala kinarestaurangen. När vi kom hem så roade vår nya tonåring familjen, med att spela på gitarren hon fick i present. Tillsammans med lillasyster sjöngs; "Underbart", med eget komp.

Lika imponerad blev jag i kväll då tonåringen spelade och sjöng en av mina favoritsånger; "Sound of silence", av Simon and Garfunkel.

2 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte29 april 2011 kl. 13:37

    Vi är snart i "andra ändan", dottern fyllde 18 i påsk och sonen 20 i juni (då han även börjar på sitt första fasta jobb). Åren går snabbt, sannerligen!
    Valborgshelgen firar vi med några familjer ur församlingen på Lärsätersgården nära Kolsva, en lång tradition. Hoppas, det inte blir eldningsförbud i elfte timmen...

    SvaraRadera
  2. Hej Thorsten och tack för din kommentar.

    Jag önskar dig och familjen en riktigt skön och fin Valborg. Själv firar jag och min fru vår 6 års bröllopsdag i morgon.

    Visst går åren snabbt. Jag tycker att det var i går jag bar runt på barnen och nu är de längre än jag är...

    Trevlig helg.

    Krister

    SvaraRadera