söndag 4 juli 2010

Årets varmaste dag

I dag är det årets varmaste dag. Jag sitter utanför stugan vid mitt nyinköpta trädgårdsbord. För en gångs skull har jag täckning på det mobila bredbandet. Termometern visar 30 grader i skuggan.

Vi har precis varit och fikat i Gysinge. Det märks att man BTI-bombat där, för det fanns inte en enda mygga. Här i stugan finns det inte så mycket myggor heller, däremot är det gott om flugor och bromsar.

Det är näst intill ofattbart att vi hade snö på baksidan av huset för bara någon månad sedan.

Granhäcken som jag trodde att jag kapat till döds i fjor, har återhämtat sig oerhört snabbt. Den är grön och frodig. Jag kan inte annat än att stämma in i en av världens mest kända psalmer, psalm 11:

"

O store Gud, när jag den värld beskådar, s

om du har skapat med ditt allmaktsord, h

ur där din visdom väver livets trådar, o

ch alla väsen mättas vid ditt bord.

Då brister själen ut i lovsångsljud:

O store Gud! O store Gud!

"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar