måndag 12 juli 2010

Grattis Spanien

Ett stort grattis till Spanien som vann sin första VM-pokal. Jag lyssnade på första halvlek i bilen då jag körde hem efter kvällens gudstjänst, men jag kunde se andra halvleken och förlängningen direkt.

Som vanligt höll jag på "fel" lag. Efter att ha sett Holland förlora mot Västtyskland 1974 och mot Argentina 1978, hoppades jag att det skulle bli tredje gången gillt för dem. Vid de två turneringarna var Holland mina favoriter, men detta VM hoppades jag först på Chile eller Ghana och sedan på Uruguay. I årets final, hejade jag på Holland, av nostalgiska skäl. Det måste vara tufft att ha förlorat tre finaler av tre möjliga.

Hur som helst så vill jag gratulera Spanien och alla mina grannar som hängt ut spanska flaggor på balkongerna och på sina bilar. Nu väntar ett antal kvällar då jag plötsligt har svårt att välja vilket program jag ska se på TV.

2 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte13 juli 2010 kl. 20:40

    Eftersom bläckfisken Paul tippade på Spanien, så blev det Spanien, så klart!

    SvaraRadera
  2. Hej Thorsten!

    Självklart hade bläckfisken rätt. Jag borde ha lyssnat på den...

    Ha en riktigt trevlig sommar i värmen.

    Krister

    SvaraRadera