tisdag 13 juli 2010

Nu åker jag till stugan...

Jag står inte riktigt ut i denna värme. Man kan ju inte klä av sig mer än kläderna... Som du kanske förstår så tycker jag bättre om vinter, snö och kyla... Men jag ska inte klaga, jag kan hålla mig i skuggan.

I morgon flyttar familjen ut till stugan. Jag kommer att pendla någon dag innan jag går på semester. Det är precis lika varmt i stugan som det är i lägenheten, men av någon anledning så känns värmen mer uthärdlig där.

Fredag är min sista arbetsdag innan semestern. Den första veckan är vi i stugan och sedan blir det en vecka i Malmö och Köpenhamn. De två sista veckorna återvänder vi till stugan.

Håll ut i värmen!!!

2 kommentarer:

  1. Hej Krister!

    Hoppas ni får en trevlig vistelse i erat lilla sommarpardis och att du får koppla av på din semester och vila upp dig.

    Skönt att höra att det finns fler som finner sommarvärmen lite väl varm. Det känns nästan lite förbjudet att klaga på värmen efter den kalla och långa vintern.

    Solskens hälsningar//Eva

    SvaraRadera
  2. Hej Eva och tack för din kommentar.

    Jag har precis klippt gräset och satt upp partytältet så att vi får någon skugga även utomhus.

    Jag hoppas att även du har möjlighet att koppla av och vila upp dig.

    Visst känns det lite konstigt att längta efter lite kyla när alla verkar vara så nöjda med värmen. Jag kan stå ut ett par veckor om det gör andra glada och nöjda.

    Varma hälsningar// Krister

    SvaraRadera