lördag 12 mars 2011

Melodifestivalen 2011

Jag förstår inte varför jag engagerar mig och bryr mig om hur det går i den svenska melodifestivalen. Inte vid något tillfälle de senaste 37 åren har "min favorit", vunnit. Självklart blev det inte så i kväll heller. Den enda gång min favorit vunnit var 1974, då ABBA vann med; "Waterloo", samma kväll som jag blev konfirmerad.

Har jag tur så har jag glädje av att jag tittade på kvällens final i Globen, via tv:n, då jag försöker lösa melodikrysset i framtiden. Är det så att melodifestivalen har blivit en dans, show eller skönhetstävling i stället för en musiktävling? Eller är det så att det är ungdomar som röstar?

Jag hade två favoriter i årets melodifestival, The Moniker med; "Oh my God", och Sanna Nielsen med; "I´m in love". Även om ingen av dem vann, är jag övertygad om att det är de två sånger, som kommer att spelas mest, och som kommer att ligga längst på Svensktoppen, tillsammans med Linda Bengtzing och; "E det fel på mig".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar