fredag 15 januari 2010

Bandy, bandy

Den här helgen kan jag sjunga på Galenskaparnas och After shaves parodi på sången "Monday, monday". I den svenska versionen heter sången "Bandy, bandy".

Originalet framfördes av "The Mamas and the Papas" och skrevs av John och Michelle Philips. Det var en stor hit 1966.

För min del blir det bandy fredag, bandy lördag och bandy söndag. Bandysäsongen är inne i sin mest intensiva period. Det är matcher för mina barn, dessutom har Hammarby hemmamatch och någon måste sälja korv.

Jag börjar nynna på; "Bandy, bandy", redan i eftermiddag.

2 kommentarer:

  1. Så det är till att serva Hammarby med korv och support det är bra, själv håller jag på Västerås, men vad då båda är ju grönvita, mer bandy..... och medföljande bruna portfölj

    SvaraRadera
  2. Hej Västerås och tack för din kommentar.

    I dag håller jag på GT 76 men utan portfölj.

    Krister

    SvaraRadera