tisdag 5 januari 2010

Trofast

I morgon klockan 11.00, avskedspredikar Gunnar Linnarsson i Järfälla kyrka. Efter gudstjänsten är det samkväm i församlingssalen.

Jag är imponerad av Gunnars trofasthet. Efter drygt 25 års tjänstgöring som präst i Järfälla, går han nu i pension. Gunnar började som präst i Råsunda församling. Här i Järfälla har Gunnar bland annat varit diststriktspräst i Kallhäll, komminister i gamla Järfälla församling, skolkonsulent på Järfälla gymnasium med placering i Jakobsberg, komminister i Viksjö församling och komminister i Barkarby församling.

Förutom att Gunnar går pension så uppvaktas han också med en minnesgåva efter att ha varit Järfälla trogen i alla dessa år. Jag hoppas att många kommer till gudstjänsten i morgon för att tacka en verkligt trofast och uppskattad präst.

Själv representerar jag i morgon arbetsgivaren. Som arbetskamrat kommer jag att tacka av Gunnar den 12 januari inför alla medarbetare i Järfälla församling.

2 kommentarer:

  1. G

    Gunnar och jag växte upp i Sikås, Jämtland. Jag förstår att Gunnar skulle bli en mycket uppskattad präst. Vi var lekkamrater och gjorde en del hyss, som jag vill påminna honom om. Hälsa Gunnar.


    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej G och tack för din kommentar.

      Jag ska hälsa Gunnar när jag träffar honom. Numera är det inte så ofta vi möts eftersom han gått i pension.

      Radera