måndag 4 januari 2010

Rivstart och vardagslunk

Så har årets första arbetsdag på mitt nya kontor genomförts. Det blev en rivstart med massor av administrativa sysslor, trots att jag ägnat flera dagar åt skrivjobb ute i stugan.

De flesta börjar komma på plats och vår nya telefonväxel började fungera i dag. Många är lediga ytterligare någon dag, eftersom det är "klämdagar".

För många människor är det säkert jobbigt att börja arbeta efter att de njutit av en längre ledighet. För mig personligen känns det skönt att komma in i någon form av vardagslunk igen.

Ledighet i all ära, men av någon anledning faller alla rutiner sönder när jag är ledig. Jag lägger mig senare på kvällen och sover längre på morgonen. Frukosten äts inte förrän det nästan är lunch och lunchen försvinner någonstans utan att jag ätit den. Middagen består av flera rätter och på kvällen blir det nötter, godis och fikon.

Det är väl avbrotten, variationerna och förändringarna som gör att man uppskattar olika saker vid olika tillfällen. Jag är glad över att jag återigen kan komma in i mina vardagliga rutiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar