söndag 16 juni 2013

Sommarblogg

Kommande vecka kommer jag att åka på en kort tjänsteresa för att tillsammans med ledningsgruppen utvärdera det gångna året och ta fram en handlingsplan för det kommande. Övriga kvällar kommer jag, likt de flesta andra, vara engagerad i diverse olika sommaravslutningar.

I slutet av veckan kommer jag att gå på sommarledighet i fem veckor. Familjen ska åka på husvagnssemester tillsammans. Vi kommer till att börja med åka till Blekinge och Skåne för att hälsa på släkt och vänner, för att senare åka norrut med husvagnen.

Under min ledighet kommer jag att blogga "sparsamt". Självklart kommer jag varje lördag att försöka lösa melodikrysset i direktsändning.

Jag önskar alla läsare en trevlig och avkopplande sommar, som motsvarar de förväntningar ni har. Själv kommer jag att försöka följa Predikarens ord;

"Jag insåg att ingenting är bättre för dem, 
än att de är glada och gör sig goda dagar, så länge de lever. 
Men om någon kan äta och dricka och njuta vad gott är 
under all sin möda, så är också detta en Guds gåva."

4 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte16 juni 2013 kl. 19:30

    Vilket fina ord från predikaren, där bör man bläddra oftare, inser jag! Önskar en riktig skön sommar i överensstämmelse med dessa verser. Och stå på Dig i begravningsbyråfrågan, dessa turer är ju helt snurriga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. God morgon Thorsten och tack för din kommentar.

      Ja, Predikaren är en bok man kan läsa många gånger. Den innehåller så mycket livsvisdom och enkelhet.

      Vi får se vad som händer i begravningsbyråfrågan. Jag hoppas på någon form av samtal eller forum där man i lugn och ro kan diskutera tolkningar av KO och hur man kommit fram till sin ståndpunkt. Vår ståndpunkt bygger på samtal med såväl jurister som Kyrkomötesledamöter.

      Jag önskar dig och de dina en riktigt skön och avkopplande sommar och semester.

      MVH//Krister

      Radera
  2. Jag önskar er en trevlig semester med möjlighet till att hämta krafter inför höst och vinter./M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, M. Jag önskar dig detsamma.

      Hoppas att vi "hörs" i morgon.

      MVH//Krister

      Radera