lördag 27 februari 2010

Melodikrysset vecka 8 - 2010

I dag är jag åter i stugan. Det är någon plusgrad och jag är fullständigt ledbruten efter att ha skottat taket i 5 timmar under fredagskvällen. Det är ofattbart att taket har klarat den snömängden. Jag gjorde ett grovt överslag och kom fram till att det måste ha varit nästan 60 kubikmeter snö på taket. Man kan undra hur mycket det vägde? Dess bättre ramlade jag inte ner, men jag fastnade på taket och fick vänta tills min fru hörde mina ångestskrik.

Jag hoppas innerligt att någon av de nästan 700, som besökte min blogg förra veckan, tillhörde någon av dagens vinnare.

Dagens kryss ser ut så här:

L 3: Det var förra årets vinnare i den svenska melodifestivalen, Malena Ernman. Hon sjöng; "La Voix".

V 9: "Don´t cry for me Argentina", ur Evita. Enligt mig är det en av de bästa musikaler som gjorts.

L 10: Jag tror att sången heter; "Den som glad är". Visst var det Alice Babs som gjorde den känd på svenska? I original heter den "Everybody loves somebody".

V 11: Shirley Clamp sjöng; "Med hjärtat fullt av ljus".

L 12: Nordman sjöng; "Klar som en stjärna", skriven av Py Bäckman.

L 5: Jag chansar på att rätt svar ska vara äta. Jag har ingen aning om vad det var Eldeman spelade. Jag försöker sjunga med; "Kom, kom, kom till smörgåsbordet". Eftersom Eldeman säger att man bjuds in så borde jag ha rätt i min chansning.

V 7: Povel Ramel ackompanjerades av en luta, i "Sommartrivialiteter".

L 4: Enrique Iglesias sjöng en sång som jag inte kände igen. Men hans röst känner jag igen.

V 1 och V 6: "Dover-Calais", sjöngs av Style och skrevs av Christer Sandelin och Tommy Ekman. Med i gruppen var också Gigi Hamilton.

L 2: Rogar Pontare framförde, "När vindarna viskar mitt namn".

L 13: Visst var det Thomas Ledins; "I natt är jag din"

L 8 0ch L 1: Martin Stenmarck sjöng; "Tusen nålar".

Jag har haft jättedålig täckning på det mobila bredbandet så jag har inte kunnat googla i dag. Men jag känner mig ganska säker på lösningen. Jag har hållit på i en dryg kvart för att publicera min lösning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar