lördag 14 augusti 2010

Återkommer strax...

Ibland hänger butiksägare ut en liten skylt på dörren för att inte förlora kunder. Det kan stå saker som; "Återkommer strax", "Stängt på grund av lunch", och så vidare. I kyrkans reception sätts det ut en liten skylt när telefonisten har ärende på annan plats; "Tillfälligt obemannat".

Av dessa skyltar passar, återkommer strax, bäst för mig. Jag har lyssnat på melodikrysset och antecknat svaren, men jag har inte hunnit skicka in mitt förslag på lösning och jag har inte hunnit skriva ner mitt förslag här på bloggen. Hela förmiddagen har åtgått till att förbereda en vigsel som jag ska ha i eftermiddag på Skansen. Efter den ska jag köra till en bröllopsfest i Härnevi. Det innebär att strax betyder... i morgon...

Jag återkommer strax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar