fredag 20 augusti 2010

Skönt att vara i gång

Så har jag jobbat min första vecka efter semestern. Min arbetstid har varit fylld av praktiska göromål såsom möten, samtal med medarbetare och fackliga företrädare, begravning, dop, ett oändligt antal telefonsamtal, administration och planering.

Jag har inte ägnat så många tankar åt filosofiska funderingar eller teologiska frågor utan all min tid har gått åt till att komma in i mina normala arbetsrutiner och det känns bra. En del energi har jag ägnat åt inbrottet i Maria kyrka. Vi är många som drabbats känslomässigt och församlingen drabbas ekonomiskt. Det kostar en hel del pengar att reparera skador och öka vårt skalskydd för att undvika nya inbrott.

I helgen är jag ledig för att åka till en släktträff i Danmark. Jag hoppas att det inte ruckar de rutiner som jag nu återkommit till.

Jag måste säga att det är skönt att vara i gång igen efter semestern.

2 kommentarer:

  1. Ha det så bra i Danmark!
    Vi hörs och ses / MG

    SvaraRadera
  2. Hej MG!

    Jag hoppas att allt är bra med dig, och de dina.

    Jag önskar er alla en trevlig helg, så hörs vi och ses, förhoppningsvis.

    Krister

    SvaraRadera