måndag 16 augusti 2010

Första arbetsdagen

De senaste veckorna har jag läst i kvällstidningarna, hur man ska bete sig på jobbet de första dagarna efter semestern. Man ska ta det lugnt, komma in i tempot gradvis, inte ställa för stora krav på sig själv och vara medveten om man kan vara trött efter semestern.

För mig är det helt obegripligt. Är inte semestern till för att koppla av, hämta kraft och hitta inspiration till arbetet?

Själv "tjuvstartade" jag höstens arbete i lördags, med en vigsel. Även i söndags var jag förbi jobbet för att gå igenom posten. I dag, då jag började på allvar efter semestern, har vi haft ärendeuttag inför höstens första Kyrkoråd. Efter det hade vi Personalutskott. På eftermiddagen hade jag ett medarbetarsamtal och gjorde de mest akuta administrativa uppgifterna och ringde några samtal inför kommande begravningar.

En härlig första arbetsdag. Det känns verkligen skönt att börja arbeta igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar