onsdag 20 juli 2011

Snart slut på semestern

Min fyra veckors semester börjar närma sig slutet. Det innebär att jag måste jobba lite. Framför allt behöver jag boka in samtal för kommande veckors begravningar och dop.

Efter att ha campat i Karlskrona, Malmö och Kivik har vi tillbringat sista veckan i vår stuga i Östervåla. Ja, inte riktigt hela veckan. Jag och mina döttrar har sovit en natt i husvagnen och i går åkte hela familjen, till en campingplats i Hedesunda, bredvid Ön. Vi åkte dit för att prova att resa tältet och för att bada. Något förvånad blev jag då en av "mina" anställda, från Soldathemmet vid Livgardet, hade platsen bredvid vår. Hon var där för att se "Lasse Stefanz", som uppträdde på Ön i går kväll.

De dagar som återstår av min semester kommer jag att fixa det sista i stugan och med husvagnen. I helgen blir det förhoppningsvis ett besök på "Scandinavian Masters", på Bro-Hof Golfbana, innan jag på söndag har en vigsel på Råsunda stadion. Självklart kommer jag att försöka lösa Melodikrysset på lördag förmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar